Flyt vs Oflyt

Jag vet inte riktigt hur jag ska klassa den här dagen. Är det en turdag eller en otursdag?

Otur att jag inte lyckades fixa datorn själv - tur att jag hittade en kille som tog sig an problemet redan idag och lovade vara klar innan jag åker till Kina

Otur att Tjoffsan är lite hängig precis innan jag ska åka men en jäkla tur att jätteträdet som ramlade valde att göra det fyra meter bort ifårn mitt huvud

Otur att parkeringsautomaten blåste mig på 36 minuter - tur att Statoil räknade fel på 6 kronor när jag skulle köpa choklad för att spräcka min 500ing - äckligt mycket tur när mannen som hittade mitt VISA-kort bestämde sig för att inte handla järnet utan ringde nummerupplysningen, fick mitt nummer, fick tag i mig och lämnade tillbaka mitt kort

Jag tror det är en turdag ändå. Det hade varit jobbigt att åka till Kina utan VISA och ännu jobbigare om jag dessutom haft ett träd i huvudet. Dock känner jag att hittelönen som VISAmannen inte ville ha bränner i fickan. Jag måste skänka bort den till något vettigt innan turen slår åt fel håll igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback