postbegravning

Det gick ju det där också. Har aldrig varit på en kyrkobegravning förut då det i min familj är det borgeliga begravnigar som gäller. En erfarenhet rikare är jag nu ännu mer säker på att det är en borgelig bergravning jag vill ha. Prästen var säkert jättetrevlig men jag är lite skeptisk till allt detta välsignande och korstecknande och sjungande och beende.

Har tydligen varit lite luddig i vem det är som dött. Några av våra bästa vänner fick en liten liten bebis för 7 månader sen. Tyvärr var den lilla bebisen inte som andra. En hel läkarkår stod maktlösa och efter 6 månader på sjukhus tröttnade Liten på att vara sjuk och reste tillbaka dit hon kom från.
Så det var en miniatyrkista som idag sänktes ner i jorden till Eric Claptons Tears in heaven.

Regler på min begravning:
-klädsel valfri men färgglad. inget svart/grått tillåtet.
-inga psalmer, inget dravel och inget snack om änglar och herrar. men man får gärna spela lite bra musik om man vill...
-tänk Jenny och inget annat när du planerar arrangemanget. jag skulle bli ytterst besviken om en endaste människa kunde hävda: Hon fick i alla fall en värdig begravning efteråt.
-definitiv inget fotande, filmande eller på annat sätt förevigande av eländet. vill du minnas mig så ta hellre fram någon gammal fin bild där jag ser glad ut än en bild på gråtande människor och en trälåda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback