Färdig för avfärd...

Ikväll går tåget mot Abisko och en vecka under marken uppe i Vadve precis som förra året. Jag har packat om tre gånger men nu tror jag allt är klart. Mat för åtta dagar tar en väldig plats och grottutrustningen är ganska skrymmande den också så det är hela tre väskor jag släpar med mig till Stockholm om ett par timmar.

Omläggnigen av tågspår här i stan gör att jag måste leta mig norrut via en omväg runt Stockholm-Västerås-Sala-Gävle vilket känns lagom omständigt. Det var samma sak förra året när jag fick byta till buss mitt i natten. Inte helt kul när man betalat för en sovplats och vill komma upp till fjällen utvilad. I år är det iaf helikopter från Abisko åt båda hållen så jag slipper göra om förra årets ensamvandring.

Ha så trevligt här hemma allihop. Kommer hem måndagen den 24:de. Veckan därefter är min enda lediga vecka den här sommaren. Eller ledig och ledig. Jag jobbar 10 timmar, har ett företagsmöte och ett friluftsmöte inplanerat men resten av tiden tänkte jag fylla med klättring, löpning och paddling. Någon som hakar på?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback