Frisörångest

Jag är inget stort fan av frisörer. Snygga frisyrer gillar jag men sättet man får dem på (om man har tur) är långt innanför min komfortzon. Att sitta i en stol framför en spegel medan en främmande människa petar i mitt hår är något jag önskar mig lika mycket som kattskit i sängen.

För att slippa denna pina har jag flera gånger gått till handgripligheter och gått lös på håret på egen hand (på egen sax). Ofta har resultatet varit ytterst kepsvänligt den första månaden för att därefter faktiskt bli en hyffsat snygg frisyr. Efter ett halvår återkommer dock problemet och det är dax att göra något åt det igen.

Den här gången är det ändå bröllop som vankas och jag antar att det kommer se hyffsat skumt ut med mössa till finklänning, hlga klackar och en kostymklädd Gustav så jag tog imorse mod till mig och bokade en frisörtid. Jag valde en tid så snabbt som möjligt så jag slipper sitta och ångra mig alltför länge. Jag bör börja gå ner på stan om en timme och på vägen tänker jag dränka eventuellt hjärngnällande i Scars on Broadway på högsta volym i öronen. Som en försmak inför spelningen i kväll... som jag förhppningsvis kan besöka utan mössa/keps...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback