Bornholm 2008 del 1

Jag börjar bli olidligt trött på att åka ut i fält för att titta på saker som möjligtvis var ytterst tydligt för så där en 100 miljoner år sedan men som idag mest är regn och blåst och uttråkade elever. Man kan misstänka att det inte blir roligare med tiden heller när även doktoranden anslöt sig till vårat mackkastande.

Sandsten!
Där har ni sammanfattningen från veckans seriösa del. Mer finns inte att säga. Den oseriösa delen däremot.... den delen som mestadels fördrevs i minibussen gav upphov till internskämt av sådan mängd att Jällatiden nästan hamnar i lä. Vi var 5 personer med ytterst låg humor och en stackars vuxen som försökte stänga av öronen.
Vuxen vs. resten av bilen. Exempel 1:
Jag svänger in på parkeringen vid Hammershus och får syn på jordens största vattenpöl. Ett snabbt Gasa! från Åsa är allt som behövs och med gasen i botten sprutar minibussen fram genom vattenpölen/minihavet. Efter 6e gången genom vattnet lyckas jag slita mig från gapskrattandet så pass att jag kan slänga ett öga bak i bilen. Längst bak sitter Den Vuxna. Hon är helt oberörd och tittar ut genom fönstret utan att låtsas om att rutorna är täckta av lervatten. Hon ler inte ens. Det är här någonstans jag börjar inse vilken terrorvecka det här varit för henne. Stackars människa.


Det bästa med Bornholm är alla roliga skyltar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback