Gitarrspelaren

Under Hultsfred umgicks jag nästan uteslutande med Trubaduren och jag är så imponerad av hans gitarrspelande att jag nu tänker lära mig spela själv. Efter att ha letat och gnäll i två dagar har jag nu äntligen fått låna en gitarr av svärföräldrarna och sitter nu och försöker hitta bra sidor i ämnet på internet.
Om någon har något tips på nybörjarguider så är jag tacksam. Tänkte först vägra spela de vanliga fåniga nybörjarlåtarna då jag redan tragglat igenom köp varm korv och flickan i havanna på både blockflöjt och keyboard och är omåttligt trött på att kunna spela skitlåtar som man ändå inte har nytta av men nu när jag sitter här med gitarren i knät och inser hur komplicerade nya instrument är så kanske jag får ge mig och börja från början iaf....


Kommentarer
Postat av: veteran

hahahahaha

2008-06-17 @ 19:56:31
Postat av: Eva

Hmmm, med din envishet så du nog bäst i kvarteret inom en vecka! kram /Eva

2008-06-19 @ 17:08:59
Postat av: Joakim

www.musikakuten.se

www.ultimate-guitar.com (och programmet guitar pro)



det är allt du behöver!

2008-06-23 @ 12:38:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback