Första dagen på gamla jobbet

Idag drog sommarjobbandet i gång. Nya arbetsuppgifter, nya arbetskamrater, nya arbetstider men samla gamla arbetsplats. Jag har jobbat inom samma företag i 7 år nu men slutar aldrig att förvånas över hur många olika sidor det finns av det företaget.
Ensamjobbet som tidningsbud har jag lagt bakom mig till fördel för mer budbilsliknande arbetsuppgifter. Den här sommaren är det i första hand bildelar, frukt, veckotidningar och medicin som trängs i min lilla lastbil. Det här jobbets största problem stöttes på redan första dagen. Min morgon ägnades åt att försöka få in x antal pallar med hiskeligt tunga bildelar i bilen. Sen var det lugnt på problemfronten ett tag innan det var dax för de två mastodontbackningarna. Den ena till ett fönster på stationshuset som tjänar som lastkaj för Pressbyrån. Den andra backningen var till trappan på en annan Pressbyrå där i första hand alla dödsföraktande pendlare var det stora problemet. Är folk inte smartare än att de tror sig komma snabbare fram genandes bakom och nära på under en backande lastbil.  Fy på er alla människor som försurat min dag.
Resten av dagen har spenderats lastande och i diverse köer till välbesökta lastkajer. Hamna bakom brödbilar är inte kul alls...


Kommentarer
Postat av: unhinged

mitt sommararbete började också på måndagen. kanske ska man komma till lvl 70 snart...

iaf lagom till 2010 :P

2008-06-24 @ 08:19:00
Postat av: camaira

du vet väl att det är midsommarfirande på wow nu för tiden? roliga, häftiga rent av nödväniga prylar och ateraljer. alla i ett spännande eld-tema. många kämpar hårt för att samla hela serien. varför inte testa? välkommen! :D

2008-06-24 @ 23:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback