Tillgängligheten i svenska fjällen

Att få tag på information om hur man tar sig till Vadvettjåkka verkar inte helt enkelt. Från början tänkte jag ta tåget till Abisko och sen vandra därifrån men tanken på att gå över 3 mil med all tung utrustning lockade inte. Efter en hel del googlande och försök till kontakt med turiststationen i Abisko (vars mail ligger nere så ingen hjälp därifrån inte) har jag nu lyckats luska ut att det går ett tåg till Låktatjåkka vilket betyder att min vandring kortas med dryga milen.

Nu återstår det att smöra för vikariechefen så jag slipper jobba helgen vecka 32. Jag planerar att sitta i en helikopter mitt uppe i ingenstans på lördagen när han tror att jag kommer sitta i reklamationsbilen :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback