Vårterminen 2008

Så är det färdigt!

Det blir Geokemi i Sthlm första perioden och parallellt med detta Japanska på distans från Falun. Geokemin är tydligen schemalagd från 9-16 varje dag vilket är både bra och dåligt. Psykiskt jobbigt med bara heldagar men ändå skönt med "sovmorgon". Dessutom känns det väldigt onödigt att betala hutlösa summor i både pengar och tid för pendlingen om man ändå bara har några få timmars föreläsning. Kurslitteraturn går på saftiga 1300 men turligt nog kan läraren fixa boken för 500. Det är ju betydligt mer överkommligt då jag behöver pengarna på annat håll.
Sommarkursen 2008 ser nämnligen ut att bli en dyr historia. En geologikurs på island för 13000 är det som lockar mest just nu. Fjällstina från förra sommarkursen ska åka och nu ska jag bara övertala Anders att göra det samma...

Apropå sommarkurs så passade jag på att utnyttja Anders frånvaro från wow till att göra färdigt förra årets sommarkurs... Nu ska det bara bli godkänt så kan jag släppa den kursen sen och få ut poängen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback