Tillbaka till vardagen

Jag har utnyttjat den här lediga perioden till max. Vilat, sovit, läst, umgåtts och allt annat sådant som jag faktiskt gör under terminerna också. Den stora skillnaden nu har varit att jag för en gångs skull lyckats stänga av den där rösten i mitt huvud som gnäller om allt som ska göras hela tiden. Jag har inte sänt en endaste tanke till projekt, kurslitteratur eller tentaplugg på hela två veckor.
Tyvärr är det nu dax att återgå till vardagen. På måndag är det tenta och nästa fredag är det tenta. Någon gång däremellan ska pappersversionen av geoinformatikprojektet skrivas och lämnas in.

Efter dessa två tentapluggveckor är det dax att vinka adjö till Uppsala och Geocentrum ett par månader. Då är det nämnligen dax för mitt gästspel i Stockholm. 15 hp geokemi är det som står på schemat utöver alla timmar på tåg och tunnelbana som pendlingen innebär. Samtidigt som geokemin blir det japanska på distans. Har inte fått helt bekräftat att jag kommer in men tummar hålls och i värsta fall får jag snylta lite på Anders plats (eller hur Anders!)

Nu till tentapluggandet! Måste återigen fundera på hur jag bäst lär mig. Jag är trött på att råplugga kvällen innan tentan och sedan glömma bort allt två dagar senare. Om någon har studietekniktips så dela gärna med er...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback