?±?ñ?¢?¿?Í

Det ekar lite tomt här inne... Det blir helt enkelt inte tid över till att skriva några meningslösa ord på en egocentrisk sida. Dock vet jag att det finns nyfikna människor där ute som undrar vad jag gör på dagarna och helt plösligt dök det upp en lucka i tiden som inte ksn fyllas med annat än bloggande alternativt läsa ny Digitalfoto (men det hinner jag på tåget sen).

Så vad händer för spännande som gör att jag inte har tid att blogga. Ja, vårterminen har ju dragit igång med sina 150% studier och pendlande till Stockholm. Hitills har jag bara pendlat en halvdag så det är ganska lugnt på den fronten. Det tar ganska exakt 1 timme från stationen till klassrumsdörren. Körandet av hundarna till mamma är det mest tidskrävande i det här fallet.
Läraren där borta verkar vara en pedagogisk gud om man jämför med tidigare erfarenheter. Hoppas bara han lever upp till första intrycket.

Japanskan med sina distansföreläsningar startade igår och den ser ut att bli en liten men tuff kurs. Mängder med nya ord, test varje vecka och massa uttalsövningar i grupp framför webcamen oförda headset. Dock verkar kursen vara mkt underhållande. Redan förtsa timmen myntades en handfull nya internskämt. Läraren är ngt lättstött och verkar lite halvtrött så där på kvällskvisten efter att ha haft samma föreläsning för 8 grupper innan...

Det är ditt öra!

Ordagrant betyder det ungefär så här...

om ni undrar varför rubriken ser så hemsk ut är det för att jag skrivit något fint på japanska vilket blogg.se inte kunde publicera med orginaltecknen... orka ändra det nu :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback