omdirigerar kritik

Få program har tillfört så mycket frustration och uppgivenhet till mitt liv som ArcGIS har gjort. Under mina år som geovetarstudent har jag mer än en gång koncentrerat mig till vansinne för att sedan snabbt avlida när allt gått åt helvete ändå. Jag misstänker att flertalet som gått samma kurser känner igen sig. En lektion med ArcGIS kan få även den mest härdade eleven att bryta ihop för att inte tala om vad det gör med den bortskämda ;) 
Men,
efter 2 år av sten(!)hård kritik gör jag en helomvändning. ArcGIS är underbart!
Varför jag ändrar mig? Jag har druckit ur kunskapens gral...
Efter 3 av de 51 övningarna i kursen ArcGIS (7.5hp) på Luleås tekniska universitet har jag insett att alla de brister som förut förmörkade våra liv enbart berodde på okunskap. Eller faktiskt felkunskap.
De få och ytterst bristfälliga instruktioner vi fått på tidigare kurser har varit som dåliga ritningar till ett hus som sen byggdes på kvicksand! Gissa hur det slutade...

Men mest besviken är jag över att jag måste söka mig till ett annat universitet för att få de kunskaper vi så uppenbart behöver...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback