Inför resan

Nu sitter jag här packad, duschad och otålig och bara väntar på att klockan ska bli 18 så jag kan få börja ga mot stationen.Har tryckt ner en miljon sistaminutensaker i väskan och hoppas nu att jag kommit ihåg allt. Öronpropparna till helikopterlastningen är spårlöst försvunna men annars tror jag allt är med.
Jag åker alltså nattåget upp till Björkliden och har därefter en dags vandring framför mig innan jag når vårat läger där de andra fem bott sen igår. Tanken är att jag ska komma fram lagom till läggdax och sen vakna pigg och utvilad på söndag redo för en heldag nere i någon av Vadveområdets grottor. 6 dagars grottning senare packar vi helikoptern och åker tillbaka till Abisko och nattåget söderöver. 10 dagar borta från fyrfotavänner är i längsta laget men den här resan ska fylla på grottning för hela vintern. Tanken är att jag ska bli trött på grottor nu och vilja ägna mig åt min blivande hobby under vattenytan.
Jag hinner nämnligen inte ens vara hemma i 24 timmar innan det är dax för tåg igen och en 4 dagars dykkurs i Stockholm. Köpte 2stycken PADI Open water åt G i födelsedagspresent och utgår ifrån att den ena blir min :)
Ser verkligen fram emot en dykresa på varmare breddgrader någon gång i vinter.


Kommentarer
Postat av: spännande klart spännande

men nu börjar vi alla undra vad som hände där efter. nu har det väl gått tio dagar?, kanske har du fullt upp med dykningen. men vad hände under resan? ! ? ! ?

2008-08-13 @ 14:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback