Ett antal äventyr senare

Fjällvistelsen var en upplevelse och innebar nyttiga lektioner i ensamhet, kyla och hantering av rädsla. Precis som det ska vara. Vi hittade precis så mycket nytt som vi hoppats på och det är en fantastisk känsla att utforska en grotta som ingen mänsklig varelse satt sin fot i tidigare.
Medans mellansverige regnade bort satt vi på en utav landets nederbördsrikaste platser och njöt av solen. Expeditionssällskapet var precis så som man önskar. Morgontrötta, humorfyllda och äventyrslystna.
På hemväg möblerade vi om i tåget tills vi fick en egen kupé och konduktören bara skakade på huvudet när hon försökte hitta passagerarna på sin lista...

Efter det skitiga äventyret har jag legat i blöt 3 dagar och medans jag blev oklanderligt ren jobbade jag till mig ett dykcertifikat. Dykning är oerhört mycket mer påfrestande på psyket än att hänga i ett rep och två bultar ovanför ett 20 meters schakt. Utan tvekan! Men det gick till slut. Första dykdagen fick jag en hel del det-här-går-inte-tankar men när jag väl lärde mig hur jag skulle hantera situationer som kan uppstå under vatten var det bara min egen rädsla kvar att hantera och den uppgiften är jag ypperligt bra på...


Kommentarer
Postat av: anders

sådanda äventyr får nästan vem som helst att ge sig ut i terrängen och leta upp en björn eller två.... kan inte tänka mig mycket mer som skulle kunna komma upp i samma svårighetsgrad här i Ö-hus.

2008-08-15 @ 18:10:27
Postat av: Jenny

björn va? du behöver inte leta så långt bort för äventyr. ett tips kan vara att försöka sig på att rida lite på den lilla tjocka hästen som bor 3 kilometer från din ytterdörr... lyckas du vinner du definitivt evig ära...

2008-08-16 @ 14:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback