Stenigt värre

Det har varit ett par riktigt steniga dagar nu på sisten. Här senast var det grottningen på geologins dag i lördags. Sala silvergruvas 155-metersnivå med G igår och så jordartskarteringen idag. Karteringen spårade ut som vanligt och Anders och jag har suttit på en slagghög och letat mineral nästan hela dagen. Alla transportsträckor rejsade min gamla lancer mot Åsas golf till lärarens stora missnöje medans all övrig tid gick åt till att passa upp på Alice. Love är hos mamma och då jag inte orkade byta hund fick Divan följa med ut i fält. Mindre lyckat kanske. Hundfan ville mest gå tillbaka till bilen och väl i bilen ville hon mest åka hem. Kul hund!
Nästa gång tar jag med mig den perfekta fälthunden Love istället. Han uppskattar åtminstone utelivet.

Alldeles strax ska jag berätta om mitt uppkommande äventyr. De sista bitarna ska bara falla på plats. Är iaf garanterad en plats och kan avslöja att äventyret äger rum om torsdag-tisdag över första helgen i oktober. Jag missar en hel massa obligatoriskt men har smörat rejält för doktoranderna för att få kruffa om i schemat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback