seriös student

Har flera gånger tänkt att jag kanske borde ta det här pluggandet på större allvar. Försöka ta tag i klyschan att lära för livet och inte bara för att klara nästa tenta. Nu har det uppenbarat sig en rejäl chans att göra slag i saken. Det dök upp kurser som jag verkligen vill läsa och som bara går vid vissa tidpunkter. Detta resulterar nu i att jag resten av den här terminen ska läsa 212,5% av heltid. Nästa termin ska jag läsa 200% och pendla till Stockholm samtidigt.
Inte helt ultimat upplägg kanske men det ska bli spännande att se om jag skaffa mig lite självdiciplin och sitta med böckerna varje ledig tid...

Så här ser mmina närmsta månader ut

Höstterminen 07
Berg- och jordarter (en månad och massa pluggande kvar)
Engelska för naturvetare (25 % resten av terminen)
Resurser och miljö (100% start oktober)
Grafiska informationssystem (100% distans start nu)

Vårterminen 08
period 1
Geokemi (100% i Stockholm)
Baskurs i matematik
Linjär algebra och geometri 1
Derivator och integraler (totalt 100%)
period 2
Fjärranalys (100%)

Det ser lite tomt ut där på vårterminens senare del. Får hitta på något mer där så jag inte får för mycket fritid :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback