Jag ska bara, sa Alfons Åberg

Ok! Nu sitter jag här. Det är 4 timmar innan G kommer hem. Hundarna är rastade. Jag är hyffsat mätt och det har redan köpt allt jag behöver. Nu är det perfekta tillfället att skriva engelskauppsatsen med dödlinje på fredag. Trots det vill jag mycket hellre läsa de tre böckerna som lånades idag. Jag vill också ut och springa och kanske plugga lite inför morgondagen i fält. Uppsatsen har jag hela fredagen på mig att skriva... Eller?

Irriterande att jag alltid har lust att göra allt som jag inte måste göra. Skriver jag uppsatsen nu så slår jag vad om att jag inte alls har lust att plugga inför imorgon efteråt. Det är så det brukar vara... Senast igår kväll hade jag enorm lust att skriva uppsatsen jag försöker smita ifrån nu.
Den är ändå bara på 400 ord så det är lika bra jag gör de på en gång... ska bara kika lite i mineralboken först.... och leka med UV-lampan jag köpte nyss...och kolla om det står hur djupa gruvorna i Vattholma är i den nylånade boken... och... och... och

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback