Gillberga gryt

Igår orkade jag inte med en till sjukdag hemma i soffan så jag drog med mig mamma och hundarna på upptäcksfärd i östra uppland. Först gjorde vi ett gott försök att shoppa på Thuns men det gick faktiskt inget vidare. Shoppinglustarna var det inget fel på. Det var nog mer det faktum att affären sög som förstörde hela grejen. Som tur var hade vi ännu inte nått målet för utflykten: Gillberga gryt! Där var tanken att jag skulle introducera mamma i grottningens smutsiga värld och det gick över alla förväntningar :) Trots att grottan var den minst roligaste hittills med all fukt, allt klotter och de mindre säkra säkerhetsannordningarna tog sig mamma igenom sin allra första grotta. Allt fnns på bild :P

Här är ingången och utgången till stora genomfarten. Det är för övrigt den här grottan som jag har tänkt vara med och kartera när det arbetet sätter igång. Kunde ha varit en roligare grotta kanske... men man måste ju börja någonstans. Ingången är inte så lätt som den ser ut. Det är direkt ner på knä efter plankan. Utgången är precis som det ser ut ett hål rakt ner...eller upp blir det ju.

image50


image51

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback