Geologins dag

Ingen har väl missat att det idag är det fantastiska Geologins dag med stenrelatereade aktiviteter i hela landet. Bor man i Uppsala kan man passa på att besöka Geocentrum där jag pluggar hela dagarna. Idag kan man dock få uppleva betydligt roligare saker är jag brukar göra där.
Själv ska jag först shoppa böcker och kartor på SGU för halva priset sen bär det iväg till Klövbergsgrottan på Tyresö. Ska träffa Stockholms grottklubb, krypa lite och klättra lite. Det är guidade visningar där för allmänheten om det är någon som har lust att prova på grottkrypning under ordnade former med guide.

image42



Glöm inte att kika in här de närmaste dagarna för att läsa om mitt nästa äventyr. Ännu är inget spikat men så fort jag får svar berättar jag vad det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback