frustration

Det är så förbannat frustrerande att ha hållt sig frisk hela sommaren och så 5 dagar innan säsongens längsta lopp så får man den där obligatoriska höstförkylningen. Än så länge är det "bara" ont i halsen och sömnproblem så jag hoppas komma undan lika lätt som G. Det är för övrigt hans fel att jag är sjuk. Den här förkylningen hade han förra veckan. Halvt på skämt försökte jag tvinga honom att bo på annan ort tills smittorisken var över och så här i efterhand önskar jag att han gjort det.
Jag är iaf glad att jag valde halvdistansen. Springa 15 kilometer med en förkylning i kroppen kan jag fixa. Det hade varit värre med 3 mil.

Så nu kör jag en dunderkur med vitlök, apelsinjuice och varmt vatten med eukalyptushonung. Har även tagit pause från allt ansträngande och försöker vila mig frisk. Sitta stilla är inte riktigt min grej och jag klättar redan på väggarna av överskottsenergi. köpte några nya filmer förra veckan så jag får väl titta igenom dem. Då är iaf en kväll av vila säkrad :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback