Officiellt ledig!

Äntligen har vi gjort allt vi kunnat på laborationsrapporten.Maten är färdig att värmas när G kommer hem. Dammsugningen är avklarad och slog nytt rekord i höghastighetsdammsugning. För att slippa få klagomål på hastjobbet har jag släkt ner hela lägenheten och låter ljuslyktorna lysa upp dammet med sitt bristfälliga sken :) Egentligen är det inte dammigt alls men som alla vet är G ytterst petig med just dammsugning.

Nu har jag utsett ledighet även om det är lite jobb kvar. Det har gått ganska långt va...när man aser att man är ledig bara man slipper stressen med inlämningsuppgifter och tentor. Att jag ska jobba 5-6 timmar varje natt i tre dagar och dessutom kartera en grotta imorgon är något som är närmare semester jämfört med universitetsstudier.

Jag har iaf bestämt mig för att nästa kursperiod får det vara slut med detta dagdriveri som hittills bedrivits. Jag ska följa den planering jag sätter upp om det så är det sista jag gör. Jag har faktiskt inget val. Om nästa period ska bli något annat än ren tortyr som slutar i fiasko så måste jag anstränga mig så som jag vet att jag kan. Men en planering som innebär studier på över 200% det närmsta året är det dax att jag börjar anstränga mig lite och visa vad jag går för. Att ha fotografiskt minne och fatta snabbt är i den här världen en förbannelse. Det kan se lätt ut i början men efter ett tag inser man att trots att de godkända tentorna radar upp sig så saknas ändå den där grundläggande kunskapen som man faktiskt ska bygga en framtida karriär på. Jag skulle utan problem kunna få ut min fil mag om ett par år även om jag fortsätter som jag gjort hittills men tanken är ju att jag ska vara bättre än alla andra sen när det är dax att se sig om efter ett mer välbetalt jobb än UNT.

Så den här ledigheten kommer präglas av planering inför nästa period. Fast visst ska jag unna mig lite välförtjänt vila också. Löpning, dataspel och bra böcker under ett täcke i saccosäcken låter som perfekt uppladdning inför Geoinformatik och Resurser och miljö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback