Kartering av Gillberga gryt

Dagen började med ett halvjobbigt utkörningspass där alla problem var vintertidens fel. Buden hade fått instruktioner att börja en timme senare för att slippa problem med tidlås. Problemet är att tidningbud är vana att gå upp en viss tid och tillåts de sova längre än så får man aldrig upp dem ur sängen. När vi väntat den onödiga extratimmen och åkte ut för att kolla så buden börjat så visade det sig att 90% av dem försovit sig och vi fick ägna halva morgonen åt att jaga slöfockar som jobbvägrade.

Efter den trevliga starten på dagen tog jag hundarna och åkte iväg till Gillberga gryt för lite kartering. 7½ timme och 90 nya grottmetrar senare for vi hem i skymningen men en nöjd känsla i hela kroppen. Äntligen har jag hittat någonting som jag är riktigt bra på :) Jag är född till grottning :D Liten, smal, smidig, tuff, orädd och nyfiken är perfekta egenskaper för grottkrypning och då speciellt kartering när nya små skrymslen ska hittas och utforskas.
Synd bara att jag har så lätt att få blåmärken. Jag ser ut som om jag varit i en mindre trafikolycka efter en dags grottning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback