Jenny vs Latheten 1-0

I min nya kamp mot Latheten vanns igår en viktig psykologisk seger. Hade jobbat sovit och fantastiskt nog pluggat hela dagen. När det sen på kvällskvisten var dax att åka iväg på engelskan var jag trött, hade ont i hela kroppen och var dessutom halvförkyld. För att göra det hela ännu mindre lockande så var det väldigt mörkt ute och regnet strilade oavbrutet. Latheten hade infiltrerat hela hjärnan. " Stanna hemma det finns ingen anledning att gå idag", ekade i hela huvudet och jag hade nästan bestämt mig för att följa locksången när något i min vänstra stortå vaknade till och återtog kontrollen över skutan. Då måsten och börn inte lyckades kontrollera den lättmaipulerade hjärnan fick stortån lösa det hela med list. Den kanske på började förkylningen blev ett vapen i kampen och stortån lyckades övertala resten av kroppen att det var lika bra jag gick på föreläsningen. Som han uttryckte det: Om du ska vara sjuk under lovet så ska alla andra vara det också. Smitta så många du kan medan tid finns!

Med denna list lyckades stortån vinna en mycket viktig seger mot Lateheten och en ny era har börjat. Jag kallar den Studieengagemangets era och det ser ut att bli en storhetstid...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback