Det finns tydligen ärliga människor

Fick ett samtal imorse från farfar. Det lät ungefär så här:

(farfar) -Vad har hänt med bilen?
(Jag) -Vaddå?
-JA, vad har hänt med bilen?
-Öhhh... ingenting?
-Men jag har ju fått brev från försäkringsbolaget här.
-Öhhhh... ok?
-Det är från Folksam och det står: Vi bedömmer att skadan orsakats av vår försäkringstagare och du är berättigad till kostnadsersättning.
-Öhh... ok?
-Det måste ju finnas en skada på bilen?
-Nej... Jag står vid bilen nu och den är hel. Ingenting har hänt med den...
-OK? Jag ringer och hör med försäkringsbolaget...

(en stund senare)

-Försäkringsbolaget säger att deras kund backat in i din bil och anmält skadan direkt till dem. De står för reparationerna.
-Jag har gått tre varv runt bilen det finns ingen skada på den!....men fråga hur mycket pengar vi får ändå...


Efter att ha gått runt bilen ytterligare några varv hittade jag en knappt synlig buckla under vänster framdörr. Hade jag inte letat noga hade jag aldrig sett den. Jag kan inte låta bli att förundras över att det finns så ärliga människor där ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback