Men vad hände?

Gårdagen gick i det oväntades tecken. Inget var riktigt som det skulle och en myskväll under täcket med datorn på magen slutade med minikrogrunda, bowling och ovanligt sällskap. Gud fick se sig besegrad i bowling av Förloraren (minsta möjliga marginal, och jag vann faktiskt 2/3 men inte totalt) och Uppsalas pubar behöver köpa fler stolar. Minttu black smakades (istället för lakritsshoots: ja, istället för Minttu: nej!) och jag sprang hem i snö :D
Jag vet inte vad som kändes bäst; att jag sprang hem i snö vilket betyder Vasaloppsträning på gång eller det faktum att jag faktiskt sprang hem. Inte åkte buss/flyg/bil/tåg/cyklade/gick i evigheter utan sprang.... fantastisk känsla :)

Idag får jag brottas med det vanliga problemet dagen efter. Jag vaknar supertidigt och är hur pigg som helst. En måndagmorgon ok men en lördag dagen efter en utekväll som slutade 3 känner man att man gärna legat i värmen under katterna och sovit minst halva dagen till. Som kompensation tänker jag upprepa gårdagen och sitta i saccon med täcke och läsa. Sen blir det nog en tidig kväll innan det är dax för eldprovet. Det är inatt som Backningen ska ske. Jag ska inför alla förmänn, tryckgubbar och diverse tidningsbud backa in MegaForden till packbandet med samma precision som en ögonläkare. 1 cm för långt och bilen kommer bli oförlåtet bucklad och jag kommer aldrig komma ifrån stämpeln som Hon som inte kan backa. Prestationsångest... Nääää... bara när jag glömmer bort att förstränga det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback