Dagen efter en jobbhelg

När jag jobbat två dagar och två nätter i sträck blir jag så trött dagen efter att jag inte orkar ta mig för någonting vettigt överhuvudtaget. Jag orkar inte ens fundera på vad jag ska göra. Så idag blir en riktig slappdag där det enda nyttiga jag ska prestera är att ladda bilbatteriet... igen... MIn snälla bil startade inatt när jag skulle till jobet men jag var så inställd på att bli tvungen att försöka igen att jag stängde av bilen direkt efter att den stratat. Givetvis orkade batteriet inte starta en kall bil två gånger så det blev till att gå in och hämta cykelnyckeln.
Så där halv 1 på natten i 10 minusgrader är man mindre nöjd när man måste cykla till jobbet. Om  man dessutom upptäcker att G lånat ens cykel och punkat den så att man istället måste cykla på hans förstora, bromslösa elende till cykel blir man ännu mindre nöjd.
Måste man sen jobba över för att alla bud i hela norra Uppsala ska krångla och behöva skjuts eller en Jenny med bultsax så är man värd en latdag efteråt.

ps. Bästa medicinen mot grinighet är utan tvekan att klippa lås med bultsax. Äntligen fick jag bekräftat att jag är så stark som jag alltid trott mig vara....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback