Beslutsångest

Efter mycket om och men har jag nu nästan bestämt mig för att strunta i Resurser och miljö den här terminen och koncentrera mig stenhårt på Geoinformatiken. Det är det allra bästa efter att jag insett att föreläsningarna alltid är schemalagda samtidigt och båda kurserna är sådana att man bör gå på föreläsningarna om man inte vill bli sittande med tung kurslitteratur som knappt går att förstå på egen hand.

Så beslutet är nästan taget. Kvar är bara att övertyga mig själv att det är det bästa. Min inställning att ingenting-är-omöjligt gör att jag ser det här som någon sorts misslyckande trots att det inte det. Det enda jag gör är att välja att läsa på normal nivå och ta kurserna som de ska läsas. Trots det hör jag "jag kan inte ge upp.... aldrig någonsin" inuti huvudet så fort jag ens tänker tanken att gå till läraren för att flytta kursen.
Hur får man en tävlingsinriktad hjärna att förstå att det inte är en förlust att göra som alla andra någongång ibland? Dessutom så har jag ju redan extrapoäng den här terminen så riktigt normal är jag ju inte i alla fall...

Någonting vettigt har det gett att bli tvungen att "ge upp". Nu vet jag till nästa termin att när jag letar efter extrakurser ska jag i första hand leta efter sådana som går på distans. Det blir så mycket enklare om kurserna redan är anpassade till självstudier...


Och för Anders som undrade vad jag gjorde (Nixon :P jag såg ditt IP). De fyra timmarna ägnes åt att memorera resten av hiraganatecknen... märkte du inte det igår?

Kommentarer
Postat av: David

Kool blogg. Skulle du möjligen vara intresserad av att tjäna extra pengar på den genom annonsering? Tveka inte att höra av dig eller kolla in vår sida!

Postat av: huston101

reklamavtal? tja smickrande är det tycker jag :D
satsar du internationellt snart? jag har fått min/vår bok!!! det blir den och hiragana i helgen!

2007-11-09 @ 23:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback