Springcross 2007

Så var årets tävlingsäsong igång. Premiärloppet var gårdagens Springcross som gick  på en grymt fin bana vid universitet i Stockholm. Av olika skäl hade jag valt 6km klassen och trots jobbhelg med minimalt med sömn, halvtaskigt träningsupplägg senaste månaden och begynnande förkylning lyckades jag ändå springa till mig en 36:e plats av 414 startande. Helt ok under de förutsättningarna.

På upploppet blev det spurtstrid mellan mig och en tjej till. Sista hundra metrarna sprang vi axel mot axel men jag tog henne när det vara några få meter kvar. Konstigt nog står vi på samma tid i resultatlistan och hon står desstom på placeringen ovanför mig. Som tur är filmades upploppet så jag ska maila tävlingsledningen och be dem kolla om min placering verkligen är rätt. Jag VAR före henne över mållinjen.
Punkt slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback