Ännu ett påhopp på små människor

http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,1053720,00.html

Jag blir så irriterad på att allt under stl 36 numera är sjukligt smalt och livsfarligt. Jag är multisportare/långdistanslöpare och vore jag sjukligt smal skulle min kropp inte kunna prestera på den nivå den faktiskt gör.  Bara för att alla halvfeta Svenssons inte ens i sina vildaste drömmar skulle kunna klämma på sig ett plagg i storlek 32 så betyder inte det att alla som gör det bantar livet ur sig. Jag har aldrig någonsin bantat och kommer aldrig heller göra det. Däremot lever jag ett aktivt hälsosamt liv och försöker vara nöjd med min kropp som den är vilket inte blir lättare av urkorkade uttalanden från bättre vetande.
Sluta dra alla smala människor över en kam. Hjälp de som är sjuka och behöver hjälp men låt oss andra vara ifred!
Om du låter mig vara smal och liten så låter jag dig vara precis som du vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback