Sommarväder

T-shirt och shorts var ingenting jag tidigt i morse trodde jag skulle gå klädd i i stallet. Vid 7 var det frost på bilrutor och gräsmattor så dagens underbart varma väder blev en rejäl överaskning.
Folk kollade lite snett på mig när jag gick iväg i kortärmat medan de själva cyklade förbi i vinterjacka. Jag förstår inte vitsen med att klä sig så man svettas bara för att det står mars i kalendern.

Dagens inplanerade 30 terrängminuter med Tjoffsan förflöt utan större dramatik. Lite tjaffs vid ett enorm dike där Tjoffsan minsann skulle gå på den sviktande bron efter mig istället för det betydligt säkrare, men jobbigare,  alternativet att hoppa över.
Red en sväng på Q. Hittade en perfekt sits som inte varit möjlig tidigare. Min lilla dam har bestämt lagt på sig ett par kilo runt midjan.. äntligen. Nu saknas bara en biffig hals...
Fáfnir var i sitt esse och lobbade för en avsluning av konvalecensen. Än får han vila ett par veckor innan jag vågar börja jobba honom men det är enormt kul att se honom så pigg och glad.

Pojken på gården kom ut och frågade om han fick rida Tjoffsan så det bidde en sväng till med tjockis. Bara bra för magen. Men jag är allvarligt bekymrad över hennes taskiga kondis. Efter 3 minuters jogg låter hon som om hon ska lägga sig ner och dö vilken sekund som helst. Liten då...

Alice har övervunnit sin hästfobi. I solen utanför lösdriften var tanken på att lägga sig och gnaga på hov- och kastanjebitar mer lockande än de fyra hästbenen skrämde. Tur att Fáfnir är snäll och inte bryr sig...

Är lite trött i axlarna efter plusträningen med ryggsäck..... inför fjällen i juni och juli


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback