Nattjobb

Ibland är det mindre kul att vara nattarbetare. Lönehelgen är definitivt ett sånt tillfälle.
Gick förbi ortens pizzeria (som har fullständiga rättigheter och därför även är ortens fredags/lördagshak) på väg till tåget och stöter på ett riktigt drägg... Jag vågar nästan påstå att jag inte insett innebörden av ordet drägg (och därför använt det lättvindligt) innan jag mötte det här aset.
Händelseförloppet var följande:
Jag gick förbi och drägget ropade -Tjejer! upprepade gånger efter mig för att få mig uppmärksamhet. Eftersom jag sist jag kollade bara bestod av en person ignorerade jag idioten.
Han fortsatte ropa och till slut tittade jag på honom (vid flera tillfällen.. han fick mer än en chans) för att få reda på anledningen...  Alkoholhalten i snubbens blod verkade dock påverka förmågan att komunicera med medmänniksor och han förmedlade inte något som helst budskap så jag fortsatte min promenad mot tåget.
Då började fyllot gå efter mig... fortfarande ropande diverse saker för att påkalla uppmärksamhet. När vissa mindre fina ord kom ut över hans läppar blev jag irriterad. Vände mig om och sa (ordagrant)
-Du får väl för fan öppna käften när jag tittar på dig!
Uppenbarligen en mening med för många stavelser för det enda som gick in genom öronen på gubben var ordet käften. Han lackade ur totalt och började gapa och skrika. Han ökade dessutom takten för att försöka hinna ifatt mig....

Det var någonstans här jag insåg att om han följde efter mig de sista par hundra metrarna ner till tåget så skulle jag bli helt ensam med ett aggresivt fyllo i mörkret och dimman långt från närmaste bostadshus. Jag blev aldrig rädd men ringde G så att han skulle höra om något hände och komma och leta efter mig. 

Det är vid sådana här tillfällen man bör ta till sig Bättre fly än illa fäkta... Tyvärr missade min mamma det i min uppfostran. Istället för att utnyttja mina löpfärdigheter hade jag inte tvekat en sekund inför ett eventuellt slagsmål med en full & aggresiv man som dessutom var ungefär tre gånger så stor om mig. Min enda fördel hade varit att jag var nykter... och att han tydligen trodde att jag var två ;)

Som tur var behövde inte stora starka G rycka ut på räddningsaktion mitt i natten. Drägget svängde av mot Ica och gick förhoppningsvis och dränkte sig vid reningverket.... eller nått...
Själv var jag tvungen att göra mig av med mängder av adrenalin...

Spännade story va :) självupplevd...

Jenny försökte gå vidare i livet efter incidenten. Idag mår Jenny bra men hon har fått djupa sår i själen och vågar knappt stänga ögonen av rädsla för mörkret....


...eller inte :)
Men jag är fortfarande lite chockad över att
någon kan vara så oprovocerat aggresiv.
Att en vuxen man kan söka slagsmål med en
 liten tjej som knappt når honom till bröstet.
Dessutom är jag lite arg på hans polare som
kom ut från pizzerian i sällskap med fyllot och sen
lämnade platsen när drägget började mucka
med mig... Tack för hjälpen grabben...
Du har alltid en plats i mitt hjärta >:(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback