Löpträning

Med perfekt utvald träningsmusik satte jag idag igång med terrängträningen inför Springcross 5 maj. 
Har nu bestämt att det får bli 6 km där. Var lite sugen på 12 men med tanke på hur lite terrängträning jag har i benen är det lika bra att satsa lite kortare och öka distansen på slätt underlag istället.

Passet gick över alla förväntningar. Sprang hela vägen både till och från stallet utan större problem. Lite öm i benhinnorna utför men med tanke på att jag hade grymt ont i varje steg i morse är det en enorm förbättring. Hur ska man kunna veta att man lever om det inte gör lite ont... ;)
Alice var inte alls nöjd med träningspasset utan sackade efter och var allmänt jobbig så nästa gång tänker jag vara lite elak och lämna henne hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback