Bossig pulsklocka

Idag blev det ett intervallpass tack vare nya plusklockan. Den bestämde helt enkelt att det här är vad som ska tränas idag... punkt slut.
Jag lät honom få sin vilja igenom eftersom passet redan var påbörjat och jag hade lämnat den tjocka instruktionsboken hemma. Tyvärr var det lite mesiga pulsgränser och lite läng viloperiod... Ska försöka ändra på det till nästa intervallpass som är inplanerat på tisdag.

Imorgonbitti blir det miniträningsläger på Nautilus med G. Först 1 timmes styrketräning och sedan 40 minuters simning.

Boken om klassikern kom i brevlådan idag och jag är riktigt taggad....
G tycker jag ska vänta eftersom det är så mycket utrustning som måste köpas. Men jag vill inte vänta :) jag vill NU!
Han föreslår att  jag ska prova massa löpartävlingar istället men det duger inte som utmaning för mig. Dessutom stör han sig lite på att jag ser klassikern som 70% prestation och 30% upplevelse. G tycker man ska se fram emot loppen med glädje och inte bara göra för görandets skull... Jag med min förkärlek för prestationer förstår inte hur han tänker och tänker inte bry mig så mycket om det heller...
Har dessutom hört att Intersport har den hybridcykel jag tänkt cykla Vätternrundan med och med de personalrabatter G har behöver han väl inte gnälla om utgifterna... Det enda han inte kan köpa åt mig är våtdräkten till Vansbrosimmet...

Nu är det kvällsmat och sen sova inför imorgon :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback