Tjejsnack v 27 + 28

 

Vecka 27
Nycklar

  • Vart går nycklarna på din nyckelknippa?
    Två hemnycklar, två cykelnycklar till mina cyklar, två bilnycklar till min bil, en källarnyckel och en bilnyckel till jobb-bilen.
  • Har du fler saker på nyckelknippan än bara nycklar, vad?
    En orange kon som kan blinka och som det står "I can go from 0 to BITCH in 2.5 seconds"... dessutom en stor plasthistoria med jobbilens regnummer. Utöver detta just nu ingenting men men ett nyckelband är på ingång. Ett rosa från David&Goliat som det står "Boys are stupid throw rocks at them!" på. Sen har jjag min älskade metallplatta som det står "BAJS" på :)
  • Vems nyckel skulle du vilja ha, om så bara för en liten stund, och varför?
    Svår fråga. Kan faktiskt inte komma på något alls...
  • Var förvarar du dina nycklar, när du inte bär dem med dig?
    uppepå stenskåpet i hallen
  • Vem har förtroendet att låna din hemnyckel och av vilken anledning skulle du låna ut den?
    mamma och svärföräldrarna... oftast är det väl hundvakt/kattvakt som saken gäller då... skulle kunna låna ut den till fler men ingen annan har frågat :)

Vecka 28
Internet/snigelpost

  • Har du internetbank, vilken? Om inte, varför?
    Nordea sen många år tillbaka
  • Brukar du posta något med snigelposten, vad?/Om inte, varför?
    Födelsedagskort ibland... annars är det dåligt på den fronten...blir mest mail
  • Brukar du handla, eller skulle kunna tänka dig att handla på internet? Vilken typ av saker?/varför inte?
    Klart jag gör... fast helst går jag ju i affärer och klämmer på sakerna innan jag köper. Iaf kläder...
  • Har du sålt något på internet, eller skulle du kunna tänka dig att göra det? Vad/varför inte?
    Har sålt massor på tradera... och lite hästprylar på annonssajter....
  • Vad är det bästa OCH sämsta med snigelpost? Med mail? Vilket föredrar du?
    Mail är bäst då man snabb kan få fram meddelandet. Snigelpost är roligare att få :) Men sms är nog det ledande kommunikationsmedlet här hemma. Snabbt billigt smidigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback