inlägg från träningsbloggen

För de som inte är medlemmar på funbeat kommer  jag lägga ut träningsbloggen jag har där även här...

Alltså direkt saxat från min blogg på funbeat:


Det har känts lite tveksamt det här med Tjejklassikern. Jag vill inte ha något mesigt tjejanpassat tjaffs. Jag vill ha något att vara stolt över... att skryta med ;)
Som räddning dök ett erbjudande från axa sports club upp. Halva priset på Lidingöloppet 15km och en tävlingströja på köpet. Som hittat!
Halvklassikern är förvisso inte En Svensk Klassiker men det är inte heller så mesigt som Tjejklassikern. Tillräckligt långa distanser för att vara en utmaning och ändå inte så tufft att studier blir lidande av träningen.

Nu är jag åter motiverad och det känns som om jag har hittat ett meningsfullt mål. Löpning ikväll alltså. Nästan så jag ger mig på Sunnerstagropens mardrömsbackar.

Kan avsluta med ett litet misstag som gjordes under måndagens löppass. Var ute i Fjällnora och irrade på deras bitvis dåligt markerade vildmarksled. Efter 1½ timmes teknisk avancerad löpning kom vi ner till sjön. Hann ta av skor och strumpor och tanken att pulsklockan är vattentät passerade mitt huvud. Utan att tänka ytterligare plaskade jag ner med kläder och allt och insåg inte hur osmart jag handlat föränn Marie utropade: Mobilen!
Smidigt! I fickan låg den stackaren och hostade kraftigt efter kallsupen. Fick ägna större delen av kvällen åt intensivvård. Läget var kritiskt ett tag men stabiliserade sig under gårdagen.
Idag fungerar mobilen felfritt och jag ska skicka kärleksbrev till Nokia.

Som sista ord vill jag bara tillägga att Trehörningen har mycket svalkande vatten och badet var faktiskt värt en mobiltelefon. Iaf en billig mobil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback