städnarkoman

Det slog mig att det finns saker jag gör oftare än skriver tentor. Handsopar lägenheten är en sådan sak.
Inte dammsuger utan sopar med en sån där fjuttig liten sopborste som mest viftar runt katthårstussarna. Hur kommer det sig då att jag slösar min viktiga tid på något så uppenbart meningslöst?
Jo, dammsugaren har lagt av (förmodligen utbränd) och jag lever med en städnarkoman så om jag vill hysa något som helst hopp om att ens sitta tillsammans ett par minuter innan läggdax så bör jag se till att golvet är fritt från katthår och kattströ när han kommer hem från jobbet.
Förresten spelar det ingen roll om jag har sopat eller inte när han kommer hem för han sopar i alla fall igen för säkerhets skull. Det kan ju ligga ett dammkorn framför köksbänken och då är det mycket viktigt att det kornet sopas upp innan man bänkar sig framför tvn och kanske glömmer bort det.

Helt seriöst, om vi separerar någon gång i framtiden tror jag att det skulle bli en rejäl vårdnadstvist om dammsugaren... Om jag mot all förmodan skulle vilja ha den.
Förmodligen skulle det vara dammsugaren som låg bakom en ev separation. Jag ser det framför mig:
- Jenny det är dax att gå vidare nu. Jag har träffat en annan....
och så vinkar han lite blygt fram den nya himmelsblåa dammsugaren av senaste modell som han tjatade till sig på elgiganten veckan innan....
- Jag vet att vi är det rätta för varandra. Vi är som två delar av samma själ! Hela mitt liv har jag väntat på henne utan att veta om det...
och så försvinner de ut genom dörren i ett rosa skimmer och lever lyckliga i alla sina dagar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback