Midnattsloppet

Har nu anmält mig till två av de fyra lopp jag ska springa i år. Tjejmilen har jag varit anmäld till sedan länge och idag kom ett bra erbjudande från runners world och midnattsloppet som jag bara inte kunde motstå.
De som inte har en aning om vad midnattsloppet är kan
kika in på loppets hemsida...
Loppet går på Söder och går av stapeln en vecka innan tjejmilen precis som förra året. Har för mig att det går ett simlopp i riddarfjärden samma dag också... ett duatlon tillsammans med midnattsloppet. Är lite sugen men min simteknik suger...
Har ju fått badkort på centralbadet men med det schemat jag har nu ligger simningen lite på is ;)

Apropå is så ser det ut att bli ett vikingaränn i år trots den varma vintern. Isen lägger sig raskt nu i kylan och 18 feb är preliminärt datum för start.
Jag är ruggigt sugen på att ställa upp men frågan är om man pallar 8 mil på långfärdsskridskor helt utan grenspecifik träning...
Givetvis skulle jag kunna göra som vanligt och genomföra det på ren envishet men tanken är ju att det ska vara lite kul också...
Ska fundera ett par dagar till... Sen börjar det bli dax att tjata på G så han hinner ta hem ett par skridskor :)
Ska nog ringa fjällnora och kolla om de har kunnat ploga än bana att öva på... Måste ragga upp någon att åka med också... usch va allt är bökigt utan egen bil!

Kommentarer
Postat av: Mary

haha det sprang jag när jag var liten :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback