latmask

Usch och fy på mig. Orkade inte gå på föreläsningarna idag heller. Igår var G ledig så då hade jag iaf ett giltigt skäl... idag var jag bara trött. Känns som om man tar all ledighet man kan få nu innan nästa termin drar igång. Kemin börjar nästa fredag och det blir verkligen ingen softartermin som hösten. 8-17 nästan varje dag om man kollade preliminära schemat. Verkade dessutom vara en hel del arbete att göra utanför den schemalagda undervisningen. Mycket specialarbeten, teman och laborationsrapporter.
Tur man kan trösta sig med att det bara är strax över 4 månader man måste stå ut. Sen är det sommarlov med jobb och sommarkurser men säkert en hel del vila och upplevelser med.

Har läst ut Gör studierna enklare av Christer Westlund. Tror många kan lära sig en hel del av innehållet men jag verkar tydligen ha en näst intill optimal studiestil. Som om jag inte visste det :)
Borde bara planera lite bättre. Förbereda mig inför föreläsningar och jobba lite mer med faktan efteråt så att den verkligen sitter där.
Klara kurserna kan jag alltid göra utan större ansträngning men det är ju en fördel om jag minns något ett halvår senare då det här faktiskt är något jag ska jobba med...
Ska börja direkt med att förbereda mig inför morgondagens föreläsningar. Planera är ju kul :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback