Duggapluggande

Jag borde iaf plugga till måndagens dugga i säkerhetsföreskrifter men det finns så mycket annat att göra. Som att packa upp dagens shoppingskörd, städa, sy in labbrocken, hitta passerkortet, plugga till nästa tenta...
Allt är dessutom lika viktigt så det blir väl en mix av allt som vanligt. Undrar hur det känns att börja med en sak och fortsätta med samma sak tills den är avklarad.... Tror aldrig jag har provat på det :) Här är det allt på en gång och utråkad innan hälften är avslutat.

I går startade kemikursen med en seeeg heldag. BCM är så läskigt stort och seriöst. På geocentrum är det litet och mysigt och det är liksom ok att inte plugga ordentligt innan tentan. På BMC verkar alla vara så allvarliga och duktiga. Kan ju bero på att vi hamnade mitt i läkarnas vad-de-nu-gör-med-examensarbetet-grej. Fullt med smarta människor i finkläder och massa blommor och ryggdunkningar. det var givevis lite motiverande också i allt det läskiga. Tänk... om 7 terminer står jag där. Snygg och framgångsrik i perfekt sittande kläder. Jag kommer också ha den där blicken... den som riktigt lyser imorgon-har-jag-en-månadslön-som-vanliga-dödliga-inte-ens-kan-drömma-om...

Jag vill med :) NU!
sätter mig nog med den tvådubbla tegelstenen till kemibok och pluggar mig ett steg närmare den DÄR dagen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback