Årets första löppass på riktigt

Lite segt i starten har det här träningsåret varit... inte segare än vanligt kanske men ändå....
Har ju gått 3.5 km till stallet (och lika mycket hem igen givetvis) de flesta dagar men idag kom jag iväg på årets första seriösa löppass. Med det menar jag löparkläder och pulsklocka och energi/proteinbars före och efter.
Springer gör jag varje dag på ett eller annat sätt men det räknar jag inte in i den riktiga träningen så det känns mycket skönt att ha kommit igång. De vanliga knölet med knän, benhinnor och hälsenor gick över efter en halvtimme och passet var oerhört skönt  tack vare stormen och orken. Älskar blåst så länge den är ljummen och idag bjöds det på en hel del av den varan. Och orken är tydligen bättre än jag trott. Den har förbättrats avsevärt av den oorganiserade träning jag bedrivit hela vintern. I år kommer jag klara kontraktstiden på Tjejmilen och dessutom slå personbästa på både 5 km och milen...

Har inte riktigt bestämt vilka lopp det blir i år. Har som mål att springa ett lopp mer än året innan och i år är det fyra som gäller. Anmälan till Tjejmilen gjordes direkt efter hemkomsten från förra årets lopp så det är klart. Börjar tröttna på jippot som är runt omkring men jag vill göra ett riktigt bra lopp på den banan innan jag byter ut det mot något mindre och mer prestationsinriktat. Funderar på att springa midnattsloppet i år igen. Gillade att det är mixade klasser och dessutom många snabba löpare.
Då är det två tävlingar kvar att planera in... någon som har nått förslag?
Hade tänkt mig Vikingarännet men det verkar ju bli lite isbrist i år.
Ska sätta mig någon dag och se om det finns nått kul... Helst inte bara löpartävlingar.
Nu ska jag hoppa in i duschen innan G kommer hem. Duschade hundarna men glömde mig själv :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback