Årets första "fest"

Ikväll bär det av ut på vischan på "fest". Anledningen till att fest får stå inom situationstecken är det tveksamma sällskapet.. Har hört att det bara är torrbollar och pensionärer som kommer... :P
Inflyttningsfirande kanske man kan kalla det...
Men jag ska kanske inte gnäll redan nu. Det blir säkert jättekul... Kanske...
Har iaf garderat mig med min Mintuuflaska. Med Mintuu har man alltid roligt.
Lär kanske inte så jättbra det där :) Men det var sant...

Undrar vem det var som ringde tio i elva igår kväll till min mobil från hemligt nummer.... Orkade inte svara så nu får jag leva med nyfikenheten istället...

Nu är det manikyr-dax... så gott det nu går på mina arbetarhänder. Bröt av hela två naglar igår :( Det är farligt att jobba...
Apropå farligt...Jag hade en nära döden-upplevelse inatt. Det var förmansbyten och strul så jag hade ingen skjuts hem och hade heller ingen lust att vänta 2 timmar på tåget så jag bad att få åka med ett tidningsbud hem. Fick sitta bak i skåpet på postbilen för det var upptaget på passagerarplatsen. Den här killen är känd för sin extremt vårdslösa körning vilket jag kom på först när vi höll på att plöja rakt över första rondellen. Skitkul att sitta i en SDR-vagn bak i skåpet på en postbil när det är snorhalt ute och föraren, som inte ens är speciellt bra förare, ligger i maxhastighet (179km/h på en Kangoo) och svänger i korsningar utan att bromsa nämnvärt innan. Jag trodde min sista stund var kommen... Jag är absolut inte bilrädd annars och kör tufft själv men det här var det värsta jag varit med om... någonsin...
Min enda tanke under färden var "jag vill inte dö i en SDR-vagn, jag vill inte dö i en SDR-vagn"
Det första killen sa när jag kravlade mig ut ur skåpet var "det är halt"... det märktes inte på hans körning att han noterat det...
Sen hade han mage att erbjuda mig jobb som loalvårdare. Inget ont om sådana men i just det läger var det det värsta han kunde göra. Först riskera mitt liv och sen avsluta med något sådant... Det var definitivt några av de värsta 20 minutrarna i mitt liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback