omstart

Ikväll kunde jag äntligen sätta igång med träningen efter den envisa förkylningen. Tog ett 50 minuters löppass i lugnt tempo. Allt kändes bra förutom klädvalet. Hade minst en fleecetröja för mycket på mig och det hade inte suttit fel med någonting vindtätt på benen.
Hade hundarna med mig och sprang förbi stallet. Vanliga vändan. Några personliga rekord blev det förvisso inte men det var ju inte tanken med passet heller.

Nu sitter jag här och funderar på hur jag ska göra med Vikingarännet. Det skulle tydligen gå att fixa fram all utrustning så det enda som stoppar mig är bristen på grenspecifik träning. Har inte stått på ett par långfärdsskridskor på 7 år. Jag måste bestämma mig nu.
Tanken att bryta loppet om det inte fungerar finns inte... Ställer jag mig på startlinjen om tio dagar så är det för att gå i mål 8 mil senare inom en rimlig tid... Om jag bara han iväg till Fjällnora för en liten provtur: Skaffa mig en uppfattning om hur jobbigt det kan tänkas bli....
Ska se om jag hinner få skridskorna imorgon så kanske jag kan smita iväg och testa glidet på lördag...
Låter som en bra plan. Någon som hänger med?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback