första lägenhetsvisningen

Så var det gjort. Efter alla dessa år var det verkligen på tiden. Tycker kanske att det var lite överskattat.Att det inte riktigt var som jag väntat mig. Eller så var det den andra parten det var fel på.
Idag rök alltså min oskuld i lägenhetsspekulantri...

Då G jobbade (som vanligt) drog jag med mig mamma och tittade på en liten tvåa på Hamnesplanaden.
Läget var hur grymt som helst. Man såg skattemyndigheten från balkongen och bättre än så kan det knappast bli. Centralt men ändå tillräckligt långt från busstorg och nationer för att slippa den värsta helgfyllan.
Tyvärr var lägenheten äckligt liten och som en ganska stor familj med min sambo, två hundar och 8 katter är den verkligen i minsta laget med sina 41 kvm. När vi ställt in soffan i vardagsrummet och Alice somnat på golvet så är hela lägenheten full :( Mindre kul kanske....
Men som singellägenhet hade jag inte tvekat en sekund. En total avsaknad av förvaringsutrymmen och garderober talade ännu mindre till lägenhetens fördel så vi fortsätter letandet efter det ultimata studenttidsboendet imorgon.

Med start klockan 11 och slut halv 5 ska vi hinna med inte mindre än 5(ev 6) olika visningar. De flesta väldigt centralt men en ligger faktisk ända ute i Årsta.
Måste jag nu bli stadsmänniska igen så är det lika bra att ta i så man storknar. Det är ju ändå bara för en treårsperiod så lite avgaser kan jag stå ut med... fast bara om jag får gångavstånd till krogar , nationer och trevliga människor (nämner inga namn :P)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback