Det rör på sig

Igår blev det sista med banklånet fixat... känns så skönt att veta att ingenting står mellan oss och lägenheten nu. Med allt bök som var igår trodde jag nästan det var helt kört... men det var bara datarassel som vanligt.... Jag är såå trött på datorer just nu...

Idag har jag fixat adressändring. Mest för att jag håller på att förgås av leda. Det är 49 dagar kvar tills vi får nycklarna och vad jag ska fylla dessa dagar med har jag ingen aning om. Hästar och pluggande troligtvis men jag vill ju flytta nu!
Nu nu nu!

Har packat halva lägenheten. Kan inte packa mer nu för då kommer katterna slita ner tapeterna i brist på annat att roa sig med.

Det bästa med flytten blir alla roliga nya möbler vi ska inhandla. En platt-tv sitter ju inte helt fel :)
Fördelen (eller nackdelen beroende på hur man ser det) är att vi baar kommer få ett rum att möblera. Sängen är allt som går in i sovrummet och köket är omöblerbart så allt vi behöver bry oss om är vardagsrummet. Perfekt!
HIttade en skitsnygg tapet igår som skulle passa gyrmt bra som fondvägg i vardagsrummet. G blev måttligt imponerad över färgen men jag ska nog lyckas övertala honom... med tanke på att det förmodligen bli jag som både målar och tapetserar så har han ingen talan alls. Eller visst han kan ju säga vad han tycker men jag sätter upp vad jag vill ändå :P
Egentligen vill jag inte ha tapeter att böka med men den här var så snygg att det är värt krånglet med de 6-7 våder som får plats på fondväggen....

Nu borde jag nog sätta fart med allt om jag ska hinna köpa tågkort innan tåget går till stan och kemiföreläsningen... Nästa sista 950-kronors tågkortet för min del... Sååå skönt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Alltid kul att flytta!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback