dagen efter

Det blev en lång kall dag igår. Här följer en summering av lägenheterna vi tittade på:

2:a i Luthagen - Låg precis vid tågspåret. Brevid ILU. Är lite skeptiska till den nystartade föreningen och uppvärmningskostnaderna. Dessutom fanns inget bredband och vi har ingen aning om hur mycket tågen hörs när de åker förbi... (även om mäklaren gjorde ett gott försök att hämra ljudet :D)
Den här lägenheten var stor och ljus med sprillans nya vit(svart) varor i köket. Tror inte ens jag skulle lyckas få igång den spejsade spisen även om jag försökte. Ett stort plus att vi var ensamma på visningen vilket borde göra att priset inte drar iväg alltför mycket. En personlig favorit även om inte G tyckte om den alltför mycket

2:a Stabby - vi gick in... konstaterade att lägenheten var urtråkig... och gick ut igen. Snabbt avklarat...

3:a Årsta - Sjukt fin nyrenoverad lägenhet. Två uteplatser. Tyvärr proppfullt på visningen och ganska dyrt utrop. Tanterna gick och bestämde vad de skulle ändra på när de köpt den sen. Vi skrev upp intresse men den lääär ju dra niväg rejält i pris...

2:a Svartbäcken - Ja här var den då... Gs lägenhet. Jag tyckte också om den men velar lite mellan den och den första i Luthagen. 2.70 i tak. Litet kök, litet sovrum, liten hall, litet badrum (nyrenoverat) och ett ganska stort vardagsrum. Lägenheten i sig är bara på 50kvm men den är perfekt planerad och man känner inte av hur liten den är. Balkong ner mot stan. Tyvärr lite mkt trafik utanför på Svartbäcksgatan men fönstrena är helisolerade och inget hörs in...  Lågt utrop och låg hyra gör valet mellan den här och min favorit ganska enkelt. Det här är lägenheten vi SKA ha. Budgivningen börjar på onsdag och det lät på mäklaren som om vi har en god chans att få den. Hon hade sålt en liknande men nyrenoverad lägenhet i huset brevid och den hade inte gått för mer än det vi har som maxpris...
Vi har redan börjat planera hur vi ska möblera och renovera. I övertalningssyfte har G lovat att komma och hämta mig och bära mig hem varenda gång jag är ute och partar på stan... Stackarn han vet inte vad han ger sig in på ;)
Nära till Fyrishov och gångavstånd ner på stan och till grönområden för hundarna. Det blir nästan inte bättre än så här...

Sista lägenheten var en 2:a vid fyra mackar. Vi gick i princip bara in och ut igen... med en kort paus för att värma fötterna på badrummets golvvärme....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback