Resultat från Midnattsloppet

Gårdagen var allt annat än perfekt. Var kall och seg innan. Ena skosnöret gick upp efter 2km. Det var sjukt trångt mest hela tiden. Nästan i klass med Tjejmilen. Var rejält hungrig mellan 4e och 7e kilometern. Kände av knät efter 6km. Hade riktigt ont i axeln mellan 8 och 9 och höll på att kissa på mig på upploppet.

Trots det kapade jag mitt pesonbästa med 2½ minut. Nya rekordet lyder 48:53. Med tanke på hur lite grenspecifik träning jag gjort borde jag kunna avancera ytterligare några minuter utan större ansträngning. Som mamma sa: Du är ju bara 13 minuter efter dam-vinnaren :)
Kom för övrigt på plats 258 av 4337 damer och på plats 3102 av  17000 löpare. Inte illa pinkat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback