mineral och bergartsjakt

Dagen blev betydligt bättre än gårdagen. Lite segt bitvis med alla mätningar på förkastningar och lineationer men läraren släppte oss på en slagghg och vi blev genast mindre gnälliga när vi lekt av oss lite. 14 minigeologer med stora släggor i högsta hugg.... och alla bilarna med bakvikt på hemvägen :)

Uttökade min bergart & mineralssamling med ett antal stuffer. Hittade magnetit, amfibol, ryolit, mylonit, granådiorit, malmbreccia, Vattholmamarmor och inte helt ovanlig diabas.
Jag ska åka på mineraljakt i helgen och leta snygga kristaller och har för ändamålet inskaffat en helt egen geologhammare... Ser ni någon där ute i skogen med en illorange hacka och skitsexiga skyddsglasögon krypande på alla fyra med en lupp och en propp under näsan så är det säkert jag. Är lite sugen på att dra mig åt Surahammarshållet då jag hört att det finns snygga ametister där. Men allt beror på om Love och Elder tänker hålla sig lugna tillsammans. De har iaf inte dödat varandra ännu... De försöker skälla ihjäl varandra med mindre lyckat resultat. Jag är nöjd så länge det inte kostar massa pengar hos veterinären.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback